Wybór lokalizacji dla biura firmy jest jedną z decyzji, która ma największy wpływ na wydajność operacyjną pracowników. Wyzwanie jest zawsze takie samo: znalezienie równowagi między dostępnym budżetem a potrzebami związanymi z lokalizacją, przestrzenią i komfortem. Na tym etapie wielu przedsiębiorców popełnia błąd polegający na przedkładaniu oszczędności nad inne czynniki, np. dostępność miejsca pracy środkami transportu publicznego. Skutek? Ograniczony budżet, ale także zniechęceni pracownicy, którzy są mniej chętni do pracy w nadgodzinach, gdy wymaga tego ważny projekt. Jeśli szukasz idealnej przestrzeni biurowej dla swojej firmy, koniecznie zapoznaj się z listą kontrolną, którą dla Ciebie przygotowaliśmy.
1. Dostępność
Należy koniecznie wziąć pod uwagę sieć transportu publicznego w danym mieście, a zwłaszcza to, gdzie znajdują się najbliższe stacje. Zdiagnozuj także, gdzie mieszkają Twoi pracownicy i jakie możliwości dotarcia do pracy na czas będą dla nich dostępne.
2. Bezpieczeństwo
Ten punkt jest bardzo ważny, ponieważ jeśli ze względu na koszty zdecydujesz się na lokalizację w mniej bezpiecznej okolicy, zniechęcisz nie tylko swoich pracowników, ale także klientów. Może to z pewnością wpłynąć na reputację Twojej marki.
3. Pobliskie przestrzenie i usługi
Choć dziś prawie wszystko możemy załatwić przez WhatsApp lub inne aplikacje , należy wziąć pod uwagę dostępność niektórych miejsc i usług w pobliżu biur. Na przykład teren zielony, gdzie pracownicy mogą pospacerować przez kilka minut po lunchu, centrum handlowe, gdzie można zrobić pilne zakupy lub restauracja, gdzie można zjeść lunch z potencjalnym klientem.
4. Stan nieruchomości
Jeśli chodzi o nieruchomość, należy upewnić się, że konstrukcja jest solidna i że w ostatnich latach była odpowiednio konserwowana. Na co zwrócić uwagę? W tej kwestii odwiedź https://architektura24.pl
5. Dostępność miejsc parkingowych.
Trudności ze znalezieniem miejsca parkingowego dla samochodu lub konieczność płacenia za niego to jedna z głównych przyczyn niezadowolenia z pracy. Obecnie należy dodatkowo uwzględnić bezpieczne miejsca parkingowe dla rowerów.
6. Usługi wliczone w czynsz
Czy jest wspólna recepcja dla wszystkich firm w budynku, czy jest całodobowa ochrona, czy są kamery bezpieczeństwa, jakie są godziny otwarcia? Są to aspekty, które należy uwzględnić w budżecie przeznaczonym na inwestycję w nową powierzchnię biurową.
7. Zezwolenia na dokonanie adaptacji
Przed podpisaniem umowy należy również określić, jakie zmiany można wprowadzić w infrastrukturze lub po prostu w wystroju nieruchomości.
8. Możliwość rozbudowy
Na koniec należy wziąć pod uwagę, że wybór powierzchni biurowej to decyzja długoterminowa. Jeśli Twoja firma planuje intensywny rozwój, najlepiej od razu upewnić się, że masz możliwość wynajęcia innych powierzchni w tym samym miejscu.